Home »

Producătorii de componente auto din România, tot mai interesați de piețele din Orientul Mijlociu

Producătorii de componente auto din România, tot mai interesați de piețele din Orientul Mijlociu

 

Producătorii de componente auto din România încep să fie interesați de piețele din Orientul Mijlociu și apreciază din ce în ce mai mult participările la târgurile de profil.

Foto: (c) Constantin DUMA / AGERPRES FOTO

Un număr de nouă companii românești au reprezentat, pentru prima dată, România la Automechanika Istanbul, târg internațional de componente auto, dotări pentru service și stații de alimentare cu combustibil, IT pentru domeniul auto, servicii și tuning, desfășurat în perioada 10 — 13 aprilie.

"Am considerat că forma aceasta de prezență în standul României este o variantă bună și interesul nostru este de a dezvolta noi contacte cu firme din Turcia, care, am văzut, sunt suficient de numeroase. Compania noastră în zona aceasta asiatică, în Turcia, încă nu a ajuns. Deoarece târgurile Automechanika din Frankfurt au fost bune pentru noi, am considerat că Automechanika Istanbul ar putea fi la fel de bun pentru noi pentru zona asta a lumii", a declarat, pentru AGERPRES, directorul de export al de la MOB & IUS Brașov, Alexandru Mihăilescu.

Potrivit acestuia, strategia pe termen lung vizează creșterea numărului de clienți și intrarea pe piața asiatică a Turciei.

"Credem că, în trei ani, ar putea să ne aducă un plus de 15% în cifra noastră de afaceri la export, dacă ne extindem pe Turcia, pe partea asiatică a Turciei. Asta, în bani, ar putea să însemne cam 15% din cifra noastră de export", a spus Mihăilescu.

El a arătat că firma are buget prevăzut pentru participarea la târguri și expoziții, până acum interesul lor fiind pentru edițiile din partea vestică.

"Bugete pentru târguri și expoziții au fost prevăzuți în fiecare an. Pe noi până acum ne-au interesat edițiile din partea vestică. Ce dorește să facă România cu standul național este la latitudinea Ministerului Economiei, dar, dacă va mai participa, cu siguranță noi vom mai veni", a subliniat reprezentantul MOB & IUS Brașov.

Și compania româno — britanică Total Diesel Service București vizează piața din Orientul Mijlociu, oferind servicii de recondiționare de componente.

"Am promovat ideea de recondiționare de componente și nu de reparații. Reparația implică o mică intervenție ca să o faci să funcționeze, recondiționarea implică o schimbare a componentelor interioare și aducerea componentelor în condiții de piesă nouă și încercăm să facem pe piața românească această diferență, dar cu greu, pentru că majoritatea vor să cârpească puțin și să le dea drumul. Aici ne luptăm și acestea sunt problemele cu care ne confruntăm. Încercăm să găsim modele noi de sisteme de injecții pe care să le recondiționăm pentru că acolo sunt dificultăți cu procurarea de piese și, dacă nu sunt piese pe piață, atunci de obicei nu pot fi recondiționate, iar noi căutăm soluții tehnice la modelele astea. Cu asta vrem să ne prezentăm pe piață, să ieșim puțin la export. Am reușit puțin pe piața europeană, încercăm și pe piața asta din Orientul Mijlociu", a explicat administratorul societății Total Diesel Service, Octavian Bozga.

Bozga spune că firma a reușit să iasă la export, în Italia, Grecia și în Marea Britanie, însă exporturile sunt relativ mici, atingând în jur de 10-15% din rulajul anual, de până la un milion de euro.

"Pe piața europeană, am început (exporturile — n.r.) cu Italia, avem niște parteneri acolo, în Grecia am făcut puțin export, în Anglia. Mici încercări, nu sunt chestii majore. Ca procente din rulajul nostru, exporturile sunt undeva la 10-15%, ceea ce nu este foarte mult, dar este îmbucurător că reușim să penetrăm și piețele occidentale, care de obicei se uită la calitate mai mult decât piața românească și aici sper să avem câștig de cauză. Rulajul nostru ajunge pe an până într-un milion de euro. Suntem o firmă micuță", subliniază Octavian Bozga.

El afirmă că, pentru firma pe care o conduce, anul 2014 a început foarte prost, din punct de vedere economic.

"Anul din punct de vedere economic a început foarte prost. Cu greu ne-am menținut rulajul ca să stăm pe plus cât de cât. Față de anul 2013, a început mai slab, față de anul 2012 mult mai slab. Nu știm care sunt motivele, dar simțim efectele. Noi încercăm să facem diferența prin calitate. E dificil să ții condițiile de calitate, dar am ales să facem treaba asta chiar reducând profitul. Automat se reduce profitul, dacă investești în componente și nu faci, ca și ceilalți, o mică intervenție ca să iei bani", a spus acesta.

Compania nu a venit la Automechanika Istanbul pentru piața turcă, deoarece este cunoscut faptul că aceasta este prohibită la importul de componente vechi, ci pentru piața din Orientul Mijlociu.

"Nu am venit aici pentru Turcia în mod special. Turcia, din câte știm noi, este prohibită la importul de componente vechi, iar ce facem noi sunt componente recondiționate din componente vechi. Pentru piața din Orientul Mijlociu mai mult am venit, pentru că aici vin din multe alte zone și încercăm să găsim colaboratori. Cam asta e lupta. Este prima dată când venim la această expoziție. Am vizitat expoziția de-a lungul anilor, dar nu am venit să promovăm produsele noastre. La evenimentul de față avem un foarte mare ajutor de la Ministerul Economiei, pentru că, astfel, costurile sunt mai mici. Standul este suportat de ME (costurile — n. r.) și a fost un mare avantaj pentru noi. Ne interesează și alte participări, dar depinde de minister unde se decide să participe la târgurile organizate sub brandul Automechanika. Noi țintim Frankfurtul, dacă se va participa", a detaliat Bozga.

La rândul său, Monica Icu, directorul general al Euro Sandow România, o altă companie participantă la Automechanika Istanbul, sub pavilionul României, spune că deja aceasta are exporturi în țări din Europa, dar și în Turcia, și vizează noi contacte 'mai spre Asia'.

"Suntem filiala unei societăți franceze și lucrăm cu compania-mamă. Livrăm pentru ei, iar ei livrează în partea de Vest a Europei și noi livrăm în partea de Est și în Turcia. În principiu vrem să ne extindem și pe alte piețe, dar tot ce înseamnă Magreb ei livrează deja. Pe piețe foarte îndepărtate este destul de greu să pătrunzi, pentru că noi livrăm pentru industria auto și ei lucrează cu furnizorii locali, de aia s-a ales și implantarea în România, ca să avem două puncte în Europa și să acoperim în general toată Europa", a precizat Monica Icu.

În opinia reprezentantului companiei Euro Sandow, este foarte importantă prezența la astfel de târguri.

"În principiu, trebuie să fii prezent. Piața te cere să fii acolo. Ne întâlnim și cu clienții actuali, mai discutăm cu ocazia asta și despre noi proiecte, cunoaștem și alți clienți, dar nu știu dacă neapărat este un avantaj care poate fi atât de ușor cuantificat, însă ceea ce știu este că trebuie să fii acolo. Dacă mergem singuri (la târguri — n.r.), investițiile sunt destul de mari, fapt pentru care Ministerul Economiei ne ajută foarte mult cu târgurile acestea care sunt subvenționate și avem doar cheltuielile noastre de deplasare, pentru că, altfel, cheltuielile pentru un stand sunt destul de mari. Pentru noi sunt foarte utile. Avem două sau trei în fiecare an la care mergem și ne sunt foarte folositoare. Ne interesează Frankfurt acum", a spus ea.

Monica Icu a mai arătat că anul 2014 a început foarte bine, compania înregistrând o creștere de cel puțin 20% a cifrei de afaceri aferentă primelor trei luni, față de perioada similară din 2013.

"Anul 2014 a început foarte bine, avem creștere de cel puțin 20% pe cifra de afaceri pe primele trei luni. Până la finele anului, avem estimări de 20 — 30%. Așa ne-am propus și cred că vom ajunge, după cum a început anul. A început foarte bine — și cu proiecte noi și cu comenzi pe proiectele în curs, se vede că treaba se mișcă", a arătat ea.

Șeful Euro Sandow România a explicat că, pentru compania sa, proiecte noi înseamnă mașini noi.

"Producătorii, o dată la patru ani, dezvoltă o nouă mașină și atunci, automat, caută diverse produse. Deci, la noi, un proiect nou înseamnă o mașină care va ieși peste doi ani, deja s-a făcut un studiu și noi suntem alocați unui anumit produs care va fi în mașina aia. Pentru noi, asta înseamnă un proiect nou. Pentru produsele care sunt acum, mașinile se vor opri din producție și chiar dacă mai merge un an sau doi tu trebuie să le iei din timp", a adăugat ea.

Standul românesc din Hala 3 a avut o suprafață de 90 de metri pătrați și în cadrul său au expus opt companii naționale, în timp ce a noua companie, Conex Distribution, a participat la eveniment cu stand propriu. Firmele cu participare colectivă au fost: Mefin Sinaia, Componente Auto Topoloveni, Euro Sandow București, Total Diesel București, Aeromold Brașov, MOB & IUS Brașov, B&J Trading București și Ada Computers București.

Aproape în fiecare lună a acestui an va avea loc unul dintre evenimentele brand-ului Automechanika. După Istanbul, este rândul Kievului să găzduiască evenimentul, în perioada 21 — 23 mai. Acesta va fi urmat de Dubai (3 — 5 iunie), Mexico City (16 — 18 iulie), Moscova (25 — 28 august), Frankfurt (16 — 20 septembrie), Buenos Aires (12 — 15 noiembrie), Shanghai (9 — 12 decembrie).

Târgul Automechanika Istanbul a înregistrat anul acesta un număr record de participanți, aproximativ 1.500, care au ocupat o suprafață de circa 35.000 de metri pătrați, în creștere cu aproape 25% comparativ cu cea alocată în 2013.

Un număr de 739 de expozanți au provenit din Turcia (709 anul trecut), în timp ce în jur de 736 de participanți au venit din 39 de țări. În 2013, prezența internațională a fost de 536 de expozanți, din 35 de țări.

AGERPRES/(AS — autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)

2014-04-15 11:36:00
AGERPRES

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!